Cakap Tak Serupa Bikin, Status Hafiz Hamidun ‘Makan Tuan’

Komposer dan penyanyi Hafiz Hamidun menjadi bualan netizen sejak semalam apabila dikatakan tidak cakap serupa bikin.

Ini kerana dia memuat naik status umum mengenai ‘show off’ atau menayangkan apa yang dimiliki dengan tujuan berbangga di Twitter.

Ini menyebabkan Netizen menjawab tweet itu dengan memuat naik beberapa salinan skrin gambar Hafiz di sisi kereta mewah dan bergambar di rumah mewah beserta kolam renang persendirian yang pernah dimuat naik ke akaun Instagramnya.

Hafiz bagaimanapun, Hafiz menafikan kereta dan rumah itu adalah miliknya. Kepada Utusan Online, Hafiz memberitahu:

Ya, memang betul saya ada bergambar dengan kenderaan mewah dan pergi ke lokasi percutian bertaraf lima bintang seperti yang digambarkan. Semua itu bukan milik saya. Malah, keberadaan saya di lokasi-lokasi mewah itu disebabkan kebetulan ada kerja di situ, bukannya membelanjakan wang sendiri.

Nak tergelak pun ya apabila petikan Twitter saya mula tular di media sosial seolah-olah memberi gambaran bahawa saya seorang yang tak cermin diri sendiri sebelum menegur orang lain. Lagipun, kata-kata saya itu adalah sekadar peringatan kepada semua dan juga diri sendiri. Tidak spesifik untuk individu tertentu.

Dengan penjelasan ini, diharap ada yang tidak terkeliru lagi. Apa yang dimuat naik itu bukanlah harta milik Hafiz.

Namun begitu, penulis dengar Hafiz bukan calang-calang orangnya dan bergelar jutawan juga. Selamat maju jaya diucapkan buat Hafiz Hamidun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *