Dendam Peneroka Felda Chini Pada Mahathir Masih Belum Berakhir

Hasrat Mahathir untuk melawat kawasan Felda Chini adalah lebih baik dibatalkan sahaja kerana apa yang dikatakan oleh ahli jawatankuasa Umno Bahagian Pekan Abdul Rahim Yahya, kehadiran Tun M kemungkinan akan menimbulkan lagi masalah dan juga pergaduhan.

Oleh itu, bekas perdana menteri itu dinasihatkan supaya membatalkan lawatannya sahaja ke kawasan itu petang esok.

Rahim berkata ramai pemuda di kawasan itu telah memberitahunya mengenai lawatan Mahathir dan mereka merancang melakukan “banyak perkara”.

“Malah polis mengatakan lebih baik tidak adakan program ini,” katanya.

Ketika pentadbiran bekas perdana menteri itu,penduduk tempatan dikatakan tidak berpuas hati dengan Mahathir kerana “berbohong kepada peneroka.

Sebelum ini,dia dikatakan berbohong mengenai pemberian saham dan pada akhirnya, peneroka tidak boleh mendapatkan saham mereka, sebaliknya mencetuskan kebimbangan dan mensabotaj ekonomi negara dengan memulakan pembohongan ini.

Strategi meletakkan hukum ‘haram’ dan ‘rasuah’ atas wang pemberian kerajaan dan FELDA juga adalah strategi jahat dari pembangkang bertujuan mengelirukan para peneroka agar menolak kepimpinan kerajaan yang sedia ada.

Sebelum ini, seorang peneroka juga menyatakan ianya menjadi pengajaran buat mereka untuk lebih berhati-hati dan tidak mudah terperdaya de­ngan apa juga hasutan untuk memburuk-burukkan Felda.

Rahim juga dikatakan sudah memeriksa dan mendakwa tidak ada kebenaran yang diperoleh oleh pihak penganjur untuk mengadakan program Mahathir di kawasan itu.

Justeru, ini semua merupakan satu taktik politik dari pihak pembangkang tujuannya adalah untuk mengelirukan para peneroka ingin memastikan supaya para peneroka menolak kepimpinan oleh kerajaan dan apa yang diusahakan oleh FELDA selama ini.

-PRU14.TV

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *