Beza Antara Orang Bersyukur Dan Pembangkang Yang Taksub

Share This:

Di Kampung Bukit Lanchong, Shah Alam tinggal dua orang OKU, suami dan isteri. Menyara hidup mereka dengan “trimming getah”, 20,000-30,000 getah, dapatlah RM200 sebulan.

Isteri berusia 53 tahun, suami 60 tahun. “Anak saya OKU, saya berjalan pakai kaki palsu”. Namun dengan adanya Bantuan Rakyat 1Malaysia, BR1M, ianya dapat meringankan beban keluarga OKU ini.

“Alhamdulillah, sejak BR1M mula diadakan, untuk kamilah, kami rasa ringan sangat” ujar isteri keluarga OKU ini. Lihatlah sendiri bagaimana tabahnya keluarga ini.

Jangan sebak dan menangis bila tengok video ini ;

Ada rakyat Malaysia yang ada kaki, ada tangan dan ada akal fikiran tetapi tidak pernah bersyukur dengan nikmat bantuan yang diberi. Asyik hendak mengecam dan memaki hamun sahaja pada tangan yang memberikan bantuan.

Apa boleh buat puak pembangkang sudah terlalu taksub. Hingga sanggup pertikai ibadah umrah Datuk Seri Najib & keluarga. Kerana taksub mereka tidak nampak apa apa lagi kebaikan yang diberi Barisan Nasional.

Keluarga OKU ini adalah salah satu dari lebih sejuta orang yang menerima manfaat BR1M di Selangor.

Malulah sama dengan keluarga OKU ini, tengok bagaimana mereka mensyukuri nikmat yang diberi pada mereka. Jangan jadi taksub macam penyokong pembangkang.

Comments

comments

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*