“Bini Aku Dari Lemah Lembut Semakin Kasar..Lepas Dapat Tahu Mesej Tu”- Luah Suami

 

Dalam kehidupan berumahtangga tidak dinafikan suami isteri pasti mempunyai konflik rumah tangga masing-masing walaupun kadangkala perkara tersebut hanyalah perkara remeh bagi suami tetapi ianya sesuatu yang serius bagi wanita seperti kisah di bawah yang dikongsikan di sebuah laman sosial.

 

Aku dh kahwin melebihi 3 thn. Aku tak tahulah mcm mana wife aku tahu pasal yg aku padam-padam msj sebab bagi aku takde pape pun. Tapi aku takut dia salah faham tu aku padam jaga hatilah kiranya. Cuma aku terkejut msj-msj yg lama pun dia tahu.

 

Masalahnya aku balik dia tnya aku jwb ngn konfiden. Muka dia biasa je semua normal dia kemas apa tak merajuk pun. Aku ni keluar mkn ngn kengkawan aku tapi pempuanlah tak berdua pun. Pastu pempuan tu bini org msj aku kdg-kdg laparlah, teringin makan nak makan ni, tolong ini itu. Sebagai shabat mestilah kita tolongkan. Entah aku rasa msj tu xde pape pun. Last sekali kantoi pasal makanlah.

 

Bini aku ngamuk lain mcm dari lemah lembut kasar btl ngn aku. Dia bgtau semua dia luahkan tu aku terkejut dia tahu msj lama-lama juga. Tapi dia diam je. Emosi sgt pasal msj je pun keluar makan pun bukan sampai hari aku cuti keluar jugak masa kerja je. Sini aku nak tekankan aku padam tu sbb taknak dia pikir bukan-bukan je mean jaga hatilh.

 

Lepastu dia pertikaikan dia xde pun msj mcm tu ngn mana-mana lelaki. Yelah dia bukan ada pun kawan laki. Aku ckp camtu dah tu dia menjwb dia ad je kawan laki tapi tahu batas. Pening aku dgn pempuan ni. Bukan aku pergi check in hotel pun makan je pun dgn mesej.

 

Bagaimanapun, dalam perhubungan rumah tangga suami isteri perlu tahu cara untuk menangani masalah tersebut dengan berbincang dan menyelesaikan masalah tersebut secara baik dan tidak mengakhiri perhubungan itu dengan satu penceraiaan.

 

-PRU14.TV

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *