Dah Sedap Dengan Jantan Tu Sampai Puas,Sekarang Baru Cari Aku!

Share This:

 

Dalam kehidupan rumahtangga banyak cabaran dan ujian yang diberikan yang menguji kesabaran setiap orang.Ada kalanya rumah tangga akan diuji dengan pelbagai dugaan yang mungkin langsung tidak kita jangkakan.

 

Namun hanya kasih sayang yang utuh antara satu sama lain akan jadi penyelamat dalam setiap dugaan yang dihadapi.

 

Namun ,seorang suami meluahkan rasanya yang terlalu benci dan tidak akan memaafkan segala perbuatan isterinya seperti yang dikongsikan dalam sebuah laman sosial ini.

 

Dulu kau beria2 sgt nk bercerai…Skrg g mampos kau sorang2…tanggungjwb aku dkt ank2 je…bkn dgn kau lagi…jangan kau nak buat ayat manis semanis gula dengan aku..

 

aku tak kan termakan dgn kata2 kau yg hipokrit…jgn kau mimpi aku dah ludah nk jilat balik…jujur min ak tak boleh nk maafkn segala perbuatan bekas isteri aku min smpai aku mati sekali pn aku tak kan memaafkn dia min…

 

hati aku tak boleh nak tipu min..selama hidup aku ngn dia..aku jaga bgai menatang minyak yg penuh..tapi skrg dh jadi binatang dh min bukan menatang lagi dh bg aku min..apa yg dia nak semua aku bagi..sakit betul hati aku min….sekian terima kasih min…insan teraniaya…

 

Antara komen yang dapat dapat kongsikan

xpe bro.. aku faham prasaan kau… cuma satu je yg aku harap kn, cuba jgn mmburuk2 kn bekas bini kau pada anak2 kau… sejahat mana pn dia, tolong jgn libat kn ank, tolong jgn pengaruhi ank2… cuba lh utk jaga aib dia.. aku cuma berpesan je bro.. terpulang kau nk ikut atau x.. sejahat mana pn dia, cuba lh utk jaga aib dia, insyAllah, Allah akn bls dgn menutup aib kita..

Marah sngt nampkny bro ni…jngan benci sangt kpd bkas isteri tu..klau ye pun dia ada bt clp.. maagkn jela..benda pun dah lepas…awk pun dah berpisah..org kata maqah cm na sekali pun xkan ada srbesar zarah kebaikn isteri kpd bro smasa hidup bersama..jngan aksik kenang benda yg jahat bekas isteri leth bt smpai x nampk sebesar kumam kebaikn dia…sabaq bro.. semoga ank2 hidup dng baik atas tangungjwb bro…

Untk menenagkan hati yg berbuku tu mula hidup baru dan lupakan yang lama..tapi ingat keampunan allah lagi besar dari dosa yg kita lakukan..jadi seorang manusia yg selalu memaafkan org lain…insya Allah..Allah akan bantu hidup kiya jadi lebih tenang..

Kasihannya..
Makan minum bekas isteri dibawah tanggungan encik.
Mcm mna pulak encik x boleh halalkn??
Ank2 encik mmyusu dr isteri
Jadi, adakah ank encik minum susu haram??

Berhati2 dlm berkata2
Awasi jarum iblis syaitan yg mnyucuk2 dlm hati org islam.
Mls nk campor hal rumah tangga org lain
Btw bekas isteri encik kluar dgn llki lain
Dh siasat btol2 ke dia ada buat onar.
Oklah..
Apapun jdlah ayah yg baik utk ank2

 

72 TANDA-TANDA ISTERI MULA CURANG

Isteri anda pulang lewat, semakin dingin dengan anda, sengaja cari pasal dan selalu marah-marah? Atau isteri anda semakin berahsia..? Awas… itu mungkin sebahagian tanda si dia mula curang…

1.Dia selalu berasa emosi dengan anda/perkara kecil pun anda menjadi pergaduhan
2.Dia membeli seluardalam/bra atau baju baru
3.Dia memulakan membuat E-mail baru tanpa pengetahuan anda
4.Dia sering keluar bersama rakan-rakan wanita untuk beberapa jam
5.Dia mempunyai pil pencegahan keluarga/pil perancang
6.Dia mula menyimpan nombor telefon dan telefon yang di akaunkan kepada nama syarikat/tanpa pengetahuan anda
7.Dia kehilangan cincin perkahwinan/cincin perkahwinan berpindah dari kiri ke kanan atau sebaliknya
8.Dia memadamkan mesej atau daftar setiap panggilan/ memadamkan setiap mesej di peti e-mail
9.Dia sering mencurigai anda contoh:memeriksa email atau telefon anda seperti mana yang dia lakukan dibelakang anda
10.Dia akan mengatakan “macam mana kalau saya sudah mati”
11.Dia mengeluarkan barangan mainan anak-anak daripada kereta
12.Dia mendapat calar kecil dibahagian leher atau belakang
13.Dia berhenti melakukan hubungan badan buat tempoh yang lama
14.Dia tidak ingin anda melihat tubuhnya dalam tempoh seminggu atau lebih/kerana mungkin ada kesan tanda merah ditubuhnya(love bite)
15.Dia memulakan pergaduhan dan pergi keluar untuk membeli belah
16.Dia membenarkan anda keluar dan anda boleh balik rumah pada lewat petang
17.Dia mengambil cuti kerja tanpa pengetahuan anda
18.Dia menunjukan reaksi kurang selesa dengan anda
19.Dia mengambil lebih banyak masa dengan komputer daripada anda/termasuk apabila anda sudah tidur
20.Dia keluar rumah bila tengah malam/semasa anda tiada dirumah
21.Dia menyimpan barangan kecil yang anda tidak pernah belikan atau yang dia pernah beli dan tunjukan kepada anda
22.Dia lebih banyak mendiamkan diri dan termenung bila anda perhatikan dan memarahi anda bila menegurnya
23.Apabila suami menyambut telefon milik isteri yang tertera nama wanita tetapi talian ditutup oleh pendail.
24.Dia mengatakan ada yang tidak kena pada dirinya/tidak berasa sehat dan masuk tidur(perbuatan yang kerap)
25.Dia menyambut telefon dan berpura-pura rakan wanita yang menghubungi kemudian bercerita dengan nada suara yang lembut
26.Dia mula membandingkan anda dengan orang lain
27.Dia sering menceritakan rakan sekerjanya (lelaki) kepada anda
28.Akhir-akhir ini anda sukar membawanya untuk keluar makan tengahari sewaktu rehat/alasan sibuk
29.Dia melarang anda membuka email nya dengan alasan terlalu peribadi
30.Keadaan suasana rumah tidak teratur/barang-barang tidak berkemas/tidak mengemas rumah
31.Dia kurang berminat aktiviti bersama anak-anak/beriadah dan sebagainya
32.Dia akan menolak pelawaan jika anda membawanya ke pusat membeli-belah/tempat biasa kamu pergi bersama dengan beberapa alasan
33.Dia akan membawa beberapa helai seluar dalam di dalam beg tangan
34.Dia keluar rumah harum semerbak bagai bidadari namun pulang kerumah seperti pekerja binaan banggunan(contoh)
35.Dia sering bertanya adakah anda ada teman wanita/curiga
36.Dia sering bertanyakan alamat-alamat tempat tinggal kawan anda/untuk kemudahan untuknya dating dengan kekasihnya
37.Dia mula berminat dengan muzik-muzik yang memang anda tahu dia tidak meminati muzik itu
38.Dia mula berminat mengenai bola sepak tetapi berlainan kelab dengan anda/sebagai contoh: anda meminati manchester united dan isteri anda dengan tiba-tiba meminati pasukan chelsea (ada kemungkinan)
39.Dia tidak ingin anda membasuh baju-baju/pakaian miliknya
40.Anda menghidu wangian lain di pakaian isteri selain wangian miliknya atau milik anda
41.Dia akan memarahi/sangat marah sentuhan daripada anda dan dia mengatakan anda miang dan dia tidak selesa
42.Dia mula bekerja lebih masa namun tiada bayaran masuk kedalam akaun gajinya/anda diminta merekodkan tarikh tersebut tanpa pengetahuannya dan cuba bertanya bila waktu dia buat kerja lebih masa (anda berpura-pura lupa)
43.Anda terserempak dia dirumah dimana hari yang sepatutnya dia bekerja
44.Dia sering hilang tumpuan ketika berbicara dengan anda
45.Dia akan mengubah setiap perangai orang dirumah dengan tiba-tiba
46.Dia akan menunjukan minat kepada benda pelik-pelik yang selama ini anda tidak tahu
47.Dia akan mengeluarkan loghat yang lain ketika berkata-kata/maksud:cara dia bercakap
48.Dengan secara tidak sengaja dia memanggil anda “sayang” & “darling” padahal selama ini dia memanggil anda abah, abang atau nama/termasuk ketika membuat hubungan badan
49.Anda terjumpa CD lagu penyanyi lelaki dalam simpanannya
50.Ada beberapa kesan lipstik melekat pada tisu muka di dalam beg tangan/dalam jumlah lebih dari 3/dia akan menyapu bekas lipstik untuk membuat ciuman
51.Anda merasa curiga dan menyergahnya di depan pintu rumah/apabila isteri balik dalam keadaan mencurigakan dan tangan si isteri akan bergetar-getar ketakutan apabila anda memegang tangannya
52.Apabila isteri anda pulang ke rumah anda memeluk dan cuba menghidu bau badan isteri/periksa kalau ada bau yang pelik atau wangian lain sebelum si isteri pergi mandi/jika dia marah? confirm ada jantan lain
53.Dia akan tidur berasingan/ membelakangkan anda / tidak memeluk anda seperti biasa
54.Dia tidak melayani anda dengan baik tetapi sering menyanyikan lagu-lagu cinta
55.Pada hujung minggu dia asyik membawa anda bertengkar namun bila hari esok di mana hari bekerja dia kelihatan ceria dan semangat pergi ke tempat kerja
56.Dia asyik bercakap tidak mahu anak lagi/tidak mahu mengandung
57.Apabila dia tahu mengandung dia cepat-cepat ingin gugurkan kandungan/dengan alasan belum bersedia mahu anak lagi
58.Anda merasa pelik isteri datang haid pada hari yang bukan sepatutnya/kemungkinan dia menggurkan anak itu dan tidak mahu anda tahu milik siapa anak itu.(mungkin si isteri tidak dapat memastikan siapa ayah bayi itu anda atau kekasihnya)
59.Dia akan tergesa-gesa menutup komputer di rumah apabila mengetahui anda tiba-tiba pulang
60.Dia mula mengubah suai dirinya dengan baju baru dan mencantikan diri namun masih melayan anda dengan buruk
61.Anda memeriksa hutang kad kredit isteri berlambak namun barangan yang dibawa pulang tidak sama nilai dengan yang ada
62.Anda memeriksa beg tangan/dompet isteri dan terjumpa bil pembelian dari kedai/shoping mall di mana tarikh dan masa di mana isteri patut pergi bekerja, kerja lebih masa atau kerja dihujung minggu./anda di nasihatkan merekod hari di mana isteri anda kerja lebih masa
63.Anda terjumpa BIL/CEK “HOTEL/RUMAH PENGINAPAN” dalam beg tangan, dompet atau dimana sahaja termasuk dalam pakaian
64.Anda terjumpa kepingan kertas atau bil pembelian yang tertera “no telefon, email atau alamat /walau nama wanita sekalipun di atas kertas itu anda mestilah siasat perkara itu
65.Ketika dia asyik bermain komputer tidak salah jika anda cuba mematikan suis elektrik utama. Lihat reaksinya, adakah dia akan panik? jika ada masa dan peluang anda boleh menyerbu komputer itu dan periksa apa yang dilawati oleh si isteri
66.Dia selalu mengeluarkan kata-kata kesat kepada anda
67.Dia akan menyimpan set pakaian yang cantik-cantik, barang kemas yang berasingan daripada pakaian dan barang kemasnya yang lain
68.Dia akan menyusun set pakaian, alat solekan, barang kemas, kasut dan lain-lain lagi termasuk beg tangan , jam atau seluar dalam mengikut kedudukan yang teratur mengikut hari apa yang dia akan gunakan.Mengenai ini anda harus memerhatikan susunan tersebut dengan teliti dan merekod kan setiap susunan tersebut.Jika anda dapati salah satu pakaian itu tiada dalam susunan dan anda tidak melihat pakaian tersebut digunakan oleh isteri anda mahupun telah dicuci memang sah pakaian atau benda itu dia gunakan untuk berjumpa seseorang.Biasanya, perempuan ini sangat cerewet tentang harta benda miliknya dan jika dipinjam dia akan memberitahu anda atau melenting seorang diri.
69.Dia akan segera mencuci seluar dalam apabila pulang dari kerja atau baru pulang dari keluar rumah yang pada biasanya memang jarang orang mencuci seluar dalam setibanya pulang ke rumah.(datang haid 100% dikecualikan)
70.Dia akan berhubung melalui sms atau telefon didalam tandas dan tahap bunyi telefon akan di padamkan
71.dia akan menghubungi kekasihnya apabila anak-anak atau anda sudah nyenyak tidur (anda mungkin tengah berdengkur).Jika dia terdesak kerana anda belum tidur dia akan memberi *Ehem* semua suami tentu paham kan.(nafkah batin lah)
72.Dia akan mula bersubahat dengan rakan wanita kononnya meminta izin untuk membawa dirinya keluar

-PRU14.TV

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*