Terlewat Hadir,Siti Elizad Ganti, Fathia Latiff Sedih Dipermainkan?

Share This:

 

Pelakon kontroversi Fathia Latiff mendakwa berasa dipermainkan apabila sebuah produksi tidak membenarkannya muncul dalam satu program bual bicara walaupun dijemput pada malam tadi.

 

Jika sebelum ini, nama Fathia pernah digugurkan daripada drama bersiri La Luna yang kemudian digantikan dengan Zahirah Macwilson.

 

Sebelum ini,Fathia dikatakan hadir ke lokasi penggambaran dalam keadaan tidak terurus menyebabkan penggambaran yang sepatutnya bersambung di Johor Bahru (JB) pada 14 September lalu tertunda.

 

Sementara isu tarian panas ketika itu juga secara langsung di aplikasi Bigo juga mencetuskan kontroversi Fathia apabila dikatakan menari dalam keadaan seksi , dan bermacam lagi kontroversi seperti menyangka transaksi tanpa tunai sebagai kembali ke zaman batu yang mengamalkan sistem barter yang dikecam pada tahun ini.

 

Baru-baru ini juga Fathia Latif seolah-olah cuba meraih populariti murahan lagi sekali dengan memberi komen yang “kurang cerdik” berkenaan kenaikan harga minyak negara yang berpunca dari harga kenaikan harga minyak dunia.

 

Sejak harga minyak diapungkan secara bulanan dan kemudiannya mingguan, harga petrol pernah jatuh sehingga serendah RM1.60. Memandangkan harga minyak dunia sudah mula meningkat semula sejak beberapa bulan yang lepas maka harga petrol juga meningkat.

 

Fathia seolah-olah menuduh kerajaan,walhal jika tidak diapungkan harga minyak secara bulanan dan mingguan, pasti semua akan membayar harga RM2.30 (November 2017) tidak berubah sampai hari ini.

 

 

 

 

Nampaknya, kali ini, Fathia sekali lagi digantikan dan kali ini dengan pelakon Siti Elizad. Khabarnya pelakon ini merupakan artis jemputan untuk program Sepahtu Reunion Live yang diadakan pada malam tadi.

 

Namun, menurut seorang krew produksi tersebut, Fathia didakwa tidak muncul pada masa yang sepatutnya.

 

Khabarnya Fathia sepatutnya berada di set pada pukul 3 petang, tetapi pelakon wanita itu hanya muncul pada pukul 8 malam.

 

“Sepatutnya, Fathia muncul awal, sekurang-kurangnya sebelum pukul 6 petang sebab dia ada sesi FB Live. Dah siap hebahkan kot di Instagram Zon Lawak, tapi batang hidung pun tak nampak!

 

“Sesi FB Live batal, rehearsal pun tak ada! Memanglah program ini program lawak tapi semua benda pun ada latihan kan. Nanti kalau tak faham cerita, nampak janggal pula atas pentas tu nanti.

 

“Rupa-rupanya on the way tu berlangsung lama sangat. Selepas jam 8 malam baru dia muncul. Padahal pukul 10 malam nak live dah ni! Macam mana nak rehearsal? Make up? Tukar baju?” katanya dipetik Astro Gempak.

 

Sementara itu, pelakon berusia 30 tahun ini memuat naik beberapa posting di Twitter meluahkan rasa sedihnya tidak dibenarkan beraksi di atas pentas.

 

 

 

Fathia turut membuat video secara langsung di laman Instagram meluahkan rasa sedihnya. Ini kerana menurut tweet yang dimuat naik, keluarga pelakon itu turut hadir untuk menyaksikan program tersebut.

 

“Memang salah saya tapi bila dah sampai mereka suruh saya tukar baju kurung. Sepatutnya saya dapat watak Elizad itu.

 

“Tiba-tiba mereka batalkan tapi tak apa. Saya tak ada masalah dengan itu. Tapi sedihlah sebab mereka bagi alasan.

 

“Saya sampai pukul 8 malam dah siap tukar baju kurung dan tudung labuh. Kemudian suruh tukar balik baju Arab. Rasa dipermainkan. Tapi tak apa, semoga Allah merahmati anda,” kata Fathia menerusi applikasi live di Instagram.

 

Menurut sumber, pelakon drama Ariana Rose ini mendakwa diminta untuk tunggu di belakang pentas sebelum program bermula.

 

Tetapi, Fathia pula menyatakan produksi tersebut telah membatalkan kemunculannya tanpa memberitahu awal tentang perkara itu.

 

Bagaimanapun,mengikut tinjauan mendapati bahawa video tersebut dikatakan telah dipadam dari akaunnya selepas beberapa jam dimuat naik.

 

Menurut Astro Gempak lagi, pihak produksi berkenaan terpaksa mencari artis lain untuk menggantikan Fathia dan berterima kasih kepada Elizad kerana membantu menyelamatkan keadaan.

 

-PRU14.TV

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*