Bayi 3 Bulan Maut Diratah Tikus Gergasi

Share This:

Ianya amat menyedihkan apabila seorang bayi perempuan berusia tiga bulan mati dimakan hidup-hidup ‘tikus gergasi’ selepas dia ditinggalkan di rumah bersendirian oleh ibunya yang keluar minum di sebuah bar. Bayi itu dimakan tikus ketika terbaring di atas katilnya.

Berikutan kejadian itu, berapa jiran mendesak ibunya yang berusia 26 tahun ditangkap dan ‘dibiar mereput di dalam penjara.’

Ibunya yang ditahan atas tuduhan mengabaikan bayi itu menemui mayat anaknya berlumuran darah selepas pulang awal pagi di Katlehong, Johannesburg.

Kembar lelaki bayi itu bernama Lucky bagaimanapun terselamat kerana dibawa ibu mereka ke bar berkenaan.

Seeorang tetangganya menceritakan,bayi malang itu mengalami maut yang mengerikan.lidah,mata serta jari jemari kaki dan tangan bayi itu habis di makan.

“Tikus itu memakan alis hingga pipinya,sebelah matanya menggantung hingga dagingnya keluar” katanya.

Bagian tubuhnya juga banyak yang hilang,dan ditubuhnya banyak bekas gigitan tikus gergasi itu.

Noluthando Mtshali, puteri dari pemilik bangunan itu mengatakan, ibu bayi malang itu adalah seorang yang pengotor dan selalu meninggalkan bayinya untuk pergi ke bar dan mereka menyewa di situ sejak awal tahun lalu.

Beliau juga berkata,si ibu itu bukan pertama kali meninggalkan bayinya di rumah dan akan pulang bersama lelaki menjelang pagi.

Bagaimanapun sebelumnya kes tikus gergasi makan bayi bukan pertama kalinya berlaku di kawasan itu,ditahun yang sama bayi lain juga pernah mati dimakan tikus di kawasan berhampiran ketika si ibu keluar bersama rakan rakannya.

Pada bulan sebelumnya, seorang nenek tua berusia 77 tahun juga meninggal dunia keranan dimakan tikus ketika tidur.

-pru14.tv-

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*