Tak Cukup Dikurung, Anak Ini Sanggup Biar Ibunya Mati Kelaparan

Share This:

Haih. Sayu hati. Semoga hati nurani kita semuanya masih ada di saat yang makin tak karuan ini. Satu berita yang tragis serta mengerikan datang dari China serta bikin darah rata-rata netizen yang membacanya mendidih. Seseorang ibu mati karena kelaparan

Seorang ibu berusia 90 tahun yang sangatlah tua dikurung serta tidak diberi makan oleh anak-anaknya. Kejadian ini telah membuat badannya tinggal tulang lantaran oleh kerana tidak memperoleh makan sepanjang satu bulan. Kejadian ini disedari oleh jirannya bernama Xiang Xiang.

Dia melihat Si Mei yang berasal dari Propinsi Hunan itu kelaparan. Xiang Xiang mengambil keputusan untuk membantu sembunyi-sembunyi waktu anak-anak Si Mei tak ada di sana. “Saya jalan ke tempat tinggal itu sembunyi-sembunyi. Waktu wanita tua itu mendengar suaraku, kalimat pertama yang ia katakan, ‘suapi saya.. suapi aku’” jelas Xiang Xiang.

Xiang Xiang mendakwa keluarga Si Mei memang sengaja dan mempunyai niat untuk membuat ibunya mati dengan membuatnya kelaparan. Si Mei yang sudah tua dan uzur. Apabila Xiang Xiang tak memberinya bubur sembunyi-sembunyi, Si Mei tak akan makan apapun. Dia memang tak diurus oleh keluarga dan anak-anaknya. Sehingga dia buang air di tempat yang sama di mana dia tidur.

Media Shanghaiist melaporkan bahawa kesaksian Xiang Xiang ini telah menimbulkan persoalan kenapa dia tidak secepatnya menghubungi pihak polis. Tengah ditulis dari Apple Daily, ada satu informasi bila anak Si Mei yakni anak adopsi yang juga sudah berumur 60 th. dan tidak bisa mengurus ibunya lagi, karena dia bahkan tidak bisa mengurus dirinya. Namun netizen tetaplah mengkritik dengan keras karena keluarga ini sekian kejam pada sang ibu.

Sudah tentu pihak polis akan memandang serius kejadian sebegini. Anak angkat Si Mei atau keluarganya yang lain akan berdepan dengan hukuman yang setimpal. Xiang Xiang hanya inginkan keadilan untuk Si Mei. Sayangnya, Si Mei meninggal dunia tidak lama kemudian. Berita ini sungguh tragis dan menyedihkan.

Seorang ibu yang banyak berjasa dalam kehidupan seorang anak. Semoga kita termasuk anak-anak yang tak menderhaka pada orang-tua kita. Kerana merekalah kita boleh berjaya seperti sekarang. Always love and respect your parents dan jagalah mereka hingga akhir hayat, seperti mereka memberi perlindungan kepada kita dengan sepenuh jiwa raganya.

Dinasihatkan, jadilah anak yang berbakti pada orang tua, sebab kelak kita pastinya akan rasakan hal yang sama! Jadi orang tua kepada anak-anak kitakelak. Oleh itu, perlakuan kasar pada orang tua pastinya akan dirasa sesudah kelak anda berumahtangga serta memiliki anak sendiri.

-pru14.tv-

Comments

comments

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*